A KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSA, GAZDÁLKODÁSI ÉS BESZÁMOLÁSI FELADATOK, STATISZTIKAI ADATSZOLGÁLTATÁS
A képviselő-testület és a társulási tanács döntéseinek előkészítésén túl a csoport feladatainak meghatározó részét a költségvetés végrehajtása jelenti, amely az alábbiakat foglalja magában:
- a kiadási előirányzatok terhére történő kötelezettségvállalások nyilvántartásba vétele,
- a gazdasági események számviteli rögzítése,főkönyvi könyvelése,függő bevételek és kiadások rendezése,
- havi költségvetési jelentés, negyedéves mérlegjelentés és éves beszámoló összeállítása, határidőre történő továbbítása a Magyar Államkincstár Területi Igazgatósága részére,
- a hivatal ügyrendjének, a gazdálkodáshoz kapcsolódó ‐ a számviteli törvényben és a végrehajtására kiadott kormányrendeletben előírt – belső szabályzatok elkészítése, aktualizálása,
- havi finanszírozási ütemterv és likviditási terv elkészítése a likviditás folyamatos biztosításához,
- kötelezettségvállalások pénzügyi teljesítése (utalványrendeletek elkészítése),
- banki és házi pénztári kifizetések lebonyolítása,
- önkormányzat adósságállományának és pénzügyi befektetésének nyilvántartása,
- a hitel igénybevételéhez szükséges dokumentáció, hitelszerződések előkészítése, a hitelek és hitelkamatok törlesztése, nyilvántartása,
- kezességvállalások, kölcsönök állományának nyilvántartása,
- Nemzeti Adó- és Vámhivatal felé történő ÁFA és egyéb központi adókkal kapcsolatosadóbevallások elkészítése, az adók befizetése, visszaigénylése,
- rendszeres és nem rendszeres személyi juttatások (megbízási díj, tiszteletdíj, költségtérítés, költségátalány, étkezési utalvány, bérlet, iskolakezdési támogatás, SZÉP kártya, egészségügyi költségtérítés /szemüveg/, adóköteles természetbeni juttatás, jutalom, stb.) számfejtése és annak pénzügyi teljesítése,
- a Kötelezettségvállalási szabályzat alapján az utalványozással, ellenjegyzéssel, szakmai teljesítéssel, valamint az érvényesítéssel kapcsolatos feladatok ellátása,
- a szigorú számadási kötelezettség körébe bevont bizonylatok nyilvántartása és elszámoltatása, illetve az értékpapírok analitikus nyilvántartásának vezetése,
- a nemzetiségi önkormányzatok gazdálkodásával, költségvetési előirányzat felhasználásával kapcsolatos Polgármesteri Hivatalra háruló utalási, könyvelési, adatszolgáltatási, beszámolási feladatok ellátása,
- kimenő és beérkező számlák rögzítése, iktatása az integrált költségvetési könyvelési rendszerben,
- az önkormányzat vagyonának, a vagyon változásának analitikus nyilvántartása, a vagyon vagyonkataszteri nyilvántartással történő egyeztetése,
- az éves leltározási feladatok megszervezése, lebonyolítása, a leltárak kiértékelésével kapcsolatos feladatok ellátása,
- behajthatatlan követelésekről tájékoztató készítése a képviselő-testület/bizottság részére,
- az önkormányzat által nyújtott támogatások nyilvántartása és elszámoltatása,
- számlázási feladatok ellátása, bevételek beszedése, hátralékosok felszólítása, túlfizetések, téves befizetések rendezése,
- az éves költségvetési törvényben meghatározott állami hozzájárulások és költségvetési támogatások igénylésével, monitoringjával és elszámolásával kapcsolatos feladatok,
- az Önkormányzat által kötött szerződések nyilvántartása, az 5 millió forint feletti szerződések közzététele,
- a vagyonkezelési szerződés alapján átadott vagyon értékcsökkenése elszámolásának és vagyonra visszaforgatásának év végi egyeztetése,
- az üzemeltetésre, kezelésre átadott eszközök leltár és nyilvántartás szerinti egyeztetése,
- a népszavazás, országgyűlési választások, helyhatósági választások kapcsán felmerült kiadások, bevételek analitikus nyilvántartása és a pénzügyi elszámolás elkészítése
Vonatkozó fontosabb jogszabályok:
- Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény
- Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet
- Az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Korm. rendelet
- Az államháztartásban felmerülő egyes gyakoribb gazdasági események kötelező elszámolási módjáról szóló 38/2013. (IX.19.) NGM rendelet
- A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény
- A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény
Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény - Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény
- Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény
- Az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól szóló 353/2011. (XII.30.) Korm. rendelet
- Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
- A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény
- A helyi önszerveződő közösségek pénzügyi támogatásának rendjéről szóló 3/2007. (I.29.) Önkormányzati rendelet
- az önkormányzat vagyonáról, és a vagyongazdálkodás szabályozásáról szóló 40/2012. (XII.21.) önkormányzati rendelet
Ügyintézők:
Séra András
- Nagykálló Város Önkormányzata és intézményei, valamint a nemzetiségi önkormányzat költségvetési gazdálkodásával kapcsolatos könyvelési, beszámolási, statisztikai adatszolgáltatásifeladatok,
- a népszavazás, országgyűlési választások, helyhatósági választások kapcsán felmerült kiadások, bevételek analitikus nyilvántartása
Elérhetőségek: telefon: 42/263-101/117 mellék
fax: 42/263-309
e-mail: gazdasagi@nagykallo.hu
Győriné Fekete Gabriella
- civil szervezeteknek nyújtott működési támogatások nyilvántartása, elszámoltatása, támogatási szerződések elkészítése,
- óvadékok nyilvántartása,
- számlázási feladatok
- banki átutalások teljesítése,
- Nemzeti Adó- és Vámhivatal felé történő adóbevallások elkészítése, benyújtása,
- a népszavazás, országgyűlési választások, helyhatósági választások pénzügyi elszámolásának elkészítése, továbbítása
Elérhetőségek: telefon: 42/263-101/113 mellék
fax: 42/263-309
e-mail: gazdasagi@nagykallo.hu
Harangozóné Haklik Annamária
- Nagykálló Város Önkormányzata és intézményei, valamint a nemzetiségi önkormányzat házipénztárának kezelése, pénztári forgalmának lebonyolítása,
Elérhetőségek: telefon: 42/263-101/124 mellék
fax: 42/263-309
e-mail: gazdasagi@nagykallo.hu
Pénztár nyitvatartási rendje:
Hétfő: 8.30 – 11.30
Kedd: 8.30 – 11.30
Szerda: 8.30 – 11.30,
13.30 – 15.30
Csütörtök: 8.30 – 11.30
Péntek: nincs
Varró Éva
- az önkormányzati vagyon és a vagyon változásának nyilvántartása,
- éves leltározási ütemterv készítése, a leltározási feladatok megszervezése, lebonyolítása, a leltárak kiértékelése,
- selejtezési javaslat bekérése, selejtezett eszközök nyilvántartásból történő kivezetése,
- az Önkormányzat által kötött szerződések nyilvántartása, adatszolgáltatás az 5 millió forint feletti szerződések közzétételéhez,
- beruházási statisztikai jelentések készítése
Elérhetőségek: telefon: 42/263-101/172 mellék
fax: 42/263-309
e-mail: gazdasagi@nagykallo.hu