Dél-Nyírségi Kistérségi Többcélú Önkormányzati Társulás működtetéséhez kapcsolódó feladatok
A Társulásban részt vevő települési önkormányzatok a Társulást egyes szociális ellátási, gyermekjóléti ellátási, egészségügyi ellátási és területfejlesztési feladatok végrehajtására, a kistérség területének összehangolt fejlesztésére (különösen: fejlesztési tervek, programok, pályázatok készítésére, megvalósítására); térségi közszolgáltatások biztosítására, fejlesztésére, szervezésére, intézmények fenntartására, valamint a településfejlesztés összehangolására hozták létre
A Társulási Tanács munkaszervezeti feladatait Nagykállói Polgármesteri Hivatal látja el.
Az aljegyző szervezi a Társulás működésével, valamint az elnök, alelnök, és bizottság(ok) feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat, valamint közreműködik az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában, így különösen végzi:
- megszervezi a társulás üléseit, gondoskodik a jegyzőkönyvvezetésről,
- ellátja a Társulás intézményei, költségvetési szervei vonatkozásában az alapítói, irányítói feladatok és döntések előkészítését és végrehajtását,
- feltárja a pályázati lehetőségeket és a Társulás döntése alapján gondoskodik azok benyújtásáról,
- végrehajtja a Társulás nyertes pályázatait,
- ellátja az egyéb adminisztrációs feladatokat,
- részt vesz a térségi programok megvalósítási folyamataiban,
- kapcsolatot tart a közigazgatási szervekkel, intézményekkel.
Vonatkozó jogszabályok:
– Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény