Nagykálló Város Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása

infoblokk_kedv_final_felso

Kedvezményezett neve: Nagykálló Város Önkormányzat
Projekt azonosító: KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01216
Projekt címe: Nagykálló Város Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása
Szerződött támogatás összege: 6.994.042.- Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt tervezett befejezési dátuma: 2019.06.30.


Nagykálló Város Önkormányzata a „Csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez” konstrukció keretében 2017. május 09. napján a KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01216 azonosító számú „Nagykálló Város Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása” című projekt megvalósításához 6.994.042.- Ft támogatásban részesült.

 

A projekt célja:

– a központi adatkezelő rendszer bevezetése,

– közigazgatási eljárásokban a hivatal és az ügyfél, valamint a hivatalok között felmerülő adminisztratív terhek csökkentése,

– átláthatóság növelése,

– hatékony közigazgatáshoz történő hozzájárulás.

 

Nagykálló Város Önkormányzat hivatalának, a Nagykállói Polgármesteri Hivatalnak engedélyezett létszáma 28 fő. Ez a létszám látja el a Dél-Nyírségi Többcélú Önkormányzati Kistérségi Társulás munkaszervezeti feladatait, valamint végzi az Önkormányzat és a Kistérség által fenntartott intézmények gazdálkodási feladatait is, összesen 17 intézmény tekintetében.

A hivatal az ASP szakrendszerhez történő csatlakozáshoz szükséges számítógéppel és fénymásológéppel rendelkezik, de ezek már korszerűtlenek.

A projektet külső erőforrás igénybevételével kívánjuk megvalósítani. Az ASP projekt segítségével a Polgármesteri Hivatal egységes informatikai háttérre alapozott, központi adatkezelő rendszert vezet be. A rendszer előkészítése során az adó szakrendszerben saját erőforrás felhasználásával végezzük az adatminőség javítási folyamatot, míg az egyéb alrendszerek tekintetében az adatminőség javítás valamint a migráció folyamatát külső erőforrás bevonásával kívánjuk megvalósítani. Az eszközbeszerzés során külső vállalkozó által leszállított, 3 év helyszíni garanciával rendelkező eszközöket tervezünk beszerezni. A működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása során felülvizsgáljuk és az ASP rendszert kielégítően naprakésszé tesszük az Iratkezelési- és az adatkezelést feltételező- Információbiztonsági szabályzatot. A rendszer tesztelését és élesítését, valamint a kötelező tájékoztatás és nyilvánosság megteremtését, a projektmenedzsment feladatokat szakértői szolgáltatásként kívánjuk igénybe venni.

Tervezett tevékenységeinket közbeszerzési kötelezettség nem terheli.

 

A projekt keretein belül az alábbi feladatokat kívánjuk megvalósítani:

– Keretrendszer bevezetése, a szakrendszerek zökkenőmentes kiszolgálása.

– Önkormányzati Adózási alrendszer, a helyi adóztatási feladatok teljes körű ellátása céljából. – Gazdálkodási alrendszer az önkormányzat pénzgazdálkodásának tervezése, könyvvezetés és ellenőrzési feladatok ellátása.

– Az iratkezelő rendszer, a komplex dokumentumkezelés megvalósítása.

– Az ingatlanvagyon-kataszter rendszer a meglévő ingatlan nyilvántartás naprakész kezelése.

– A hagyatéki leltár rendszer az egységes és naprakész hagyatékkezelés megteremtésére.

– Az Ipar kereskedelem rendszer az érintett helyi vállalkozások, törvényben nyilvántartásának vezetésére.

– Az önkormányzati települési portál rendszer az ügyfelek tájékoztatásának naprakésszé tétele, valamint az elektronikus űrlap-szolgáltatás az elektronikus ügykezelés bevezetése.

 

 

Lezárult a KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01216 azonosító számú „Nagykálló Város Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása” című projekt.

 

A projekt keretében a polgármesteri hivatal köztisztviselői sikeres vizsgát tettek az ASP központi adatkezelő rendszer hatékony működtetéséhez kapcsolódóan az alábbiak szerint:

 

  • ASP keretrendszer 30 fő
  • Iratkezelő rendszer 30 fő
  • Önkormányzati adórendszer 3 fő
  • Gazdálkodási szakrendszer 9 fő
  • Ingatlanvagyon-kataszter rendszer 2 fő
  • Ipar- és kereskedelmi szakrendszer 3 fő
  • Önkormányzati települési portál 4 fő
  • Hagyatéki leltár rendszer 2 fő

 

A projekt keretében beszerzésre kerültek az alábbi eszközök:

 

18 db REINER SCT cyberJack RFID Standard típusú kártyaolvasó

7 db REINERSCT cyberJack RFID basis típusú kártyaolvasó

7 db Dell Vostro 3568 típusú notebook,

1 db TP-LINK TL-SG1024DE 24 port Gigabit Easy Smart switch

1 db AEG UPS PROTECT B. PRO szünetmentes tápegység.

 

A projektben vállalt feladatok sikeresen teljesültek. A Nagykállói Polgármesteri Hivatal köztisztviselői a projekt keretében nyújtott képzéseknek és eszközöknek köszönhetően zökkenőmentesen áttértek az ASP központi adatkezelő rendszer használatára.